אלונה פטיט – מאמנת מכון כושר בתל אביב
נעים מאוד
שמי אלונה פטיט ואני מאמנת כושר. מקיימת פגישות אימון כושר אישי או אימון כושר לקבוצות קטנות בסטודיו שלי או בסטודיואים שונים באיזור תל אביב.

עקבו אחרי

חדר כושר בתל אביב:

פילאטיס למתחילים

בשנים האחרונות, כך מתברר, יותר ויותר אנשים, גברים ונשים, מחפשים חוגים שונים שיאפשרו להם לעסוק בפעילות גופנית סדירה. עבור כל מי שחושב שפעילות גופנית כוללת רק או בעיקר ריצה, אירובי או משקולות נרצה לספר על אפשרות אחרת, טובה לא פחות. הפעילות שאנו מדברים עליה היא פילאטיס ורבים בוחרים לעשות זאת תוך הצטרפות למקום מקצועי כמו הולמס פלייס. לפני שנספר מדוע פילאטיס בהולמס פלייס הוא פעילות מוצלחת כל כך, נספק מעט רקע על השיטה ועל עקרונותיה.

התחלה צנועה עם המשך מוצלח

דווקא הוגה שיטת הפילאטיס והממציא של הרעיון לא היה מודע ליכולתה של שיטתו להפוך לנחלת הכלל. ג'וזף פילאטיס, מפתח השיטה היה בעצמו ספורטאי ואקרובט והוא עסק לאחר מלחמת העולם הראשונה גם בסיוע לחולים ולפצועים. בזכות רצונו ללמוד ולהשתפר הוא רכש ידע בסגנונות טיפול שונים וביוגה, שמשמשים כולם בצורה זו או אחרת בפילאטיס.
במשך שנים רבות שמשה השיטה בעיקר כסוג של פיזיותרפיה. נעזרו בשיטה גם ספורטאים שנפגעו וגם אנשים שגופם הפגוע או החולה נזקק לחיזוק ולשיקום. רק לאחר שיורשיו של הוגה הרעיון פרסמו ספרים בנושא ורק לאחר שטרנד הבריאות התרחב בעולם, הפכה השיטה לנחלת הכלל ולמבוקשת מאוד כחוג לפעילות גופנית.

חיזוק הגוף באופן מדוד

כיום, ברור למדי שמועדון כושר מנוסה יכול להציע יותר. פילאטיס בהולמס פלייס, למשל, כולל מדריכים מנוסים ופעילת עם מכשירים (פילאטיס מכשירים) לצד סוגים שונים של תרגילים גם על גבי מזרן ומתקנים חדישים נוספים וישנם שיעורי פילאטיס למתחילים ולמתקדמים.
על פי הרעיון המקורי של השיטה, שנותר נכון עד היום, מרבית האנשים נוטים להזניח את השרירים העמוקים שבגוף. זה נכון גם למי שמתאמן במכון כושר, זה נכון גם למי שמחטב את גופו, זה נכון כמעט לכולם. לעומת זאת, פילאטיס עוסקת באימון וחיזוק הגוף עם דגש על השרירים שתומכים בו מבפנים החוצה. מי שעוסק בקביעות בפעילות זאת מסגל לעצמו גוף יציב יותר, תנועות נכונות יותר, סיכוי נמוך יותר להיפצע.

סוד התנועה המדויקת

לעומת פעילות גופנית בעצימות גבוהה, לעומת אימון משקולות רגיל או פעילות של ריצה או אופניים חשמליות משולבות, בפילאטיס עובדים בצורה מדויקת במיוחד, בלי רצון להעלות דופק, לנפח שרירים או להזיע. על פי רוב, התרגילים מבוצעים עם דגש על תנועות מוקפדות, ללא חזרות רבות. המטרה היא לפעול במדויק, על שרירים פנימיים, כאלה שמסייעים לאדם הממוצע לאורך כל חייו ובאופן יום יומי.
עם הזמן, הכניסו מועדוני כושר מובילים גם מתקנים חדישים שמאפשרים להשיג גם מטרות נוספות. לכן, פילאטיס בהולמס פלייס יכול להציע אלמנטים נוספים שלא היו קיימים בעבר. ככלל, השיטה מתאימה לגברים ונשים, בכל גיל ובכל מצב בריאותי. זה נכון גם כפעילות שיקומית, גם לצורך חיזוק שרירים, גם כדרך להכיר את הגוף ולשפר את הבריאות, מתוך מודעות וגם כדרך של רגיעה, במציאות המודרנית העמוסה.