אלונה פטיט – מאמנת מכון כושר בתל אביב
נעים מאוד
שמי אלונה פטיט ואני מאמנת כושר. מקיימת פגישות אימון כושר אישי או אימון כושר לקבוצות קטנות בסטודיו שלי או בסטודיואים שונים באיזור תל אביב.

עקבו אחרי

חדר כושר בתל אביב:

למה אני לא מצליחה לרדת במשקל?

אין ספק כי בימינו, נושא הירידה במשקל הינו נושא מאוד מדובר, אליו מתחברים אנשים רבים. למעשה, כמעט ולא קיים אדם שלא נאלץ לעשות "דיאטה" לפחות פעם אחת במהלך חייו, בין אם מסיבות אסתטיות ובין אם מסיבות בריאותיות. במרבית המקרים, ירידה במשקל היא אינה פשוטה ואף מייאשת למדיי, עניין הגורם לאנשים רבים להתייאש באמצע הדרך, לא להתחיל כלל או אף לרדת במשקל ולעלות את הכל בחזרה – לעיתים קרובות, בתוספת ריבית. במהלך הירידה במשקל עצמה, אנשים רבים חשים כי הם "נתקעים" ולא מצליחים להמשיך בתהליך בקצב טוב ויעיל. הרי לפניכם כל מה שצריך לדעת על ירידה נכונה וטובה במשקל, שתסייע גם ל"תקועים" שמבינינו להמשיך ולהתקדם הלאה בתהליך.

דיאטה

ראשית, חשוב מאוד להבין כי "דיאטה" אינה מילה מקבילה להגבלות בצריכת המזון או ל"עונש". דיאטה, או "דיאט" באנגלית, הינה פשוט מילה שמשמעותה – תזונה. כשאנחנו מדברים על דיאטה, חשוב מאוד לא לעשות דמוניזציה לתהליך ולא לחוש כי אנחנו בעונש. אנשים שהמילה "דיאטה" מעוררת בהם קונוטציה שלילית, מוזמנים להחליף אותה ב"תזונה נכונה" וב"אורח חיים בריא". כך או כך, לפני הכל, יש לתכנן את הדיאטה המתאימה לאורח החיים שלנו באופן הטוב ביותר, ובכלל זה שילוב של מזונות אהובים בתפריט. אנשים אשר שמים עצמם בעונש בעת תהליך הירידה במשקל, יתקשו מאוד להקפיד לשמור על הגבלות אלה וצפויים לעלות את כל המשקל בחזרה.

ירידה במשקל

מודעות היא אחד הדברים החשובים ביותר בעת ירידה במשקל. לעיתים קרובות, נשמע נשים אומרות "אני מבצעת פעילות גופנית ושומרת על תזונה בריאה, מדוע אני לא מצליחה לרדת במשקל?". ירידה במשקל הינה תהליך פשוט ביותר, למען האמת, במסגרתו יש להוציא יותר קלוריות מאלה אותן אנו צורכים. חשוב מאוד להבין כי הגוף שלנו תמיד שורף קלוריות, גם בעת מנוחה, ולכל גוף קצב שריפת הקלוריות שלו. העניין משתנה מאוד, ותלוי בגובה, משקל נוכחי והמין אליו נולדנו. הרעיון הוא להבין שגם אם אנו צורכים מזונות בריאים – ישנה משמעות גדולה לכמות של המזון אותו אנו צורכים ולמספר הקלוריות אותו הוא מכיל. לצורך העניין, ניתן לשמור על תזונה בריאה אך לא דיאטטית כלל, שעשויה אף לגרום לנו לעלות במשקל. לצורך עריכת תפריט טוב מומלץ להיעזר בדיאטנית.

נתקעתי. מה עושים?

ישנם אנשים שדווקא מודעים לצריכת הקלוריות שלהם ומצליחים לרדת במשקל, אך נתקעים בשלב כלשהו בתהליך. בכל תהליך של ירידה במשקל ישנו שלב בו הגוף נכנס ל"שוק" ומסתגל לכמות הקלוריות החדשה שהוא מקבל. במילים אחרות: ברגע שהפחתנו את כמות הקלוריות אותה אנו צורכים, הגוף נכנס למגננה מסוימת ושורף פחות אנרגיה, על מנת להגן על מצבורי השומן שלו – שישמשו אותו לימים "קשים" יותר. אחת הדרכים הטובות ביותר להתגבר על מגבלה זו הינה לאכול באופן מאוזן ולהפחית את צריכת הקלוריות בהדרגה. חשוב מאוד להבין כי דיאטות "כסאח" משיגות בדיוק את המטרה ההפוכה מזאת אותה אנו מעוניינים להשיג. טיפ נוסף למצב של "היתקעות" הינה לשלב פעילות אנ-אירובית בשגרה היומיומית. פעילות גופנית זו תסייע לנו לבנות מסת שריר חזקה, שתגרום לגוף לשרוף יותר קלוריות בזמן מנוחה.