אלונה פטיט – מאמנת מכון כושר בתל אביב
נעים מאוד
שמי אלונה פטיט ואני מאמנת כושר. מקיימת פגישות אימון כושר אישי או אימון כושר לקבוצות קטנות בסטודיו שלי או בסטודיואים שונים באיזור תל אביב.

עקבו אחרי

חדר כושר בתל אביב:

כיצד תזונה נכונה תתמוך באימוני הכושר שלך

תזונה נכונה היא תנאי לפעילות ספורטיבית אפקטיבית. כולם יכולים להשתתף באימוני כושר, אך רק מעטים מבינים את המשמעות של האנרגיה המגיעה מהמזון. יש חשיבות גדולה לסוגי המזון ולתזמון ביחס לפעילות. בנוסף, היום כבר ברור הקשר בין תזונה לבין דיאטה. כל תפריט תזונתי משפיע בצורה שונה על בניית מאסת שרירי או הורדת אחוזי שומן.
המזון הטוב ביותר לאימונים הוא פחמימות והאנרגיה שבה אנו משתמשים במהלך הפעילות הספורטיבית מגיעה משני מקורות: המזון שאכלנו לפני הפעילות או תוך כדי האימון, והאנרגיה שקיימת במאגרי הגוף. מאגרי הפחמימות של הגוף נמצאים בעיקר בשרירים ובכבד. הם נקראים "גליקונים" היות והם בנויים משרשראות ארוכות של יחידות גלוקוז. הדגש מבחינתנו הוא על פירוק הגליקונים בהתאם לעוצמת האימון, אופיו ואורכו.
לחילופין, פחמימות מספקות אנרגיה לגוף ממקור חיצוני והן קיימות במזון בצורה של סוכרים, עמילנים וסיבים תזונתיים. יש להבחין בין פחמימות פשוטות כמו שוקולד, סוכר לבן, דבש וריבה, לבין פחמימות מורכבות שמצויות בלחם, פסטה, אורז, גרנולה, פתיתים וכמובן תפוחי אדמה ובטטות.

כך תדעו מה לאכול לפני אימון

היזהרו מדיאטה שמונעת מכם את אבות המזון ואל תאמצו שום תפריט שלא כולל פחמימות. אם תרצו לבנות מאסת שריר או להוריד אחוזי שומן, תצטרכו בסך הכל לדעת מה לאכול לפני כל אימון. מומלץ בכל מקרה לסיים ארוחה גדולה שלוש שעות לפני האימון ולא ליצור עומס על הקיבה. הארוחה העיקרית שלכם צריכה לשלב פחמימות שיספקו אנרגיה וחלבון שנחשב קל לעיכול. בתפריט כזה תוכלו לדוגמא לאכול ספגטי ברוטב עגבניות, תפוח אדמה אפוי או מבושל, טונה, ביצים, עוף או גבינות.
במידה והארוחה הגדולה של היום נערכת חמש או שש שעות לפני האימון, הרשו לעצמכם לאכול מנה קטנה של פחמימות שעה עד חצי שעה לפני שתצאו מהבית. אל תפחדו מפגיעה בדיאטה וזכרו שאין טעם לעשות פעילות גופנית בלי שלגוף יהיה מספיק אנרגיה. פרוסת לחם, חטיף גרנולה ותפוח עסיסי בגודל בינוני ישפרו את היעילות של האימון בעשרות אחוזים.

תזונה אחרי אימון כושר

תפריט דיאטטי יכול להשתלב עם כל סוגי האימונים. תוכלו לשלב תוספי תזונה של אלטמן או מותגים אחרים כדי להכניס חומרים טבעיים לתפריט, אך זכרו שהשעה הראשונה אחרי האימון היא הקריטית ביותר. בשעה הזו השרירים צמאים לאנרגיה והם צריכים להחזיר לעצמם את הכוחות. הדיאטה שתתמוך בהורדת אחוזי שומן או בניית מאסת שריר כוללת שתיית משקה חלבונים, קצת פחמימות וכמות של 6-7 שקדים.
אימוני כושר מחייבים שינוי הרגלים: היפטרו ממתקים או מזון מעובד, העדיפו קמח מלא ובחרו היטב את הפחמימות המורכבות. נהלו מעקב אחר שגרת האימון ובדקו איזו פעילות ספורטיבית גורמת לכם סיפוק. הגבירו את הקצב בהדרגה ושפרו את איכות החיים.