אלונה פטיט – מאמנת מכון כושר בתל אביב
נעים מאוד
שמי אלונה פטיט ואני מאמנת כושר. מקיימת פגישות אימון כושר אישי או אימון כושר לקבוצות קטנות בסטודיו שלי או בסטודיואים שונים באיזור תל אביב.

עקבו אחרי

חדר כושר בתל אביב:

כושר ובריאות: ספינינג – הטעויות הנפוצות

ספינינג

ספינינג – היא אחת מפעילויות הכושר המדוברות בגלל יתרונותיה הרבים אך גם מכיוון שבמידה ולא מבצעים אותה נכון היא עלולה לגרום לפציעות ספורט. מדובר על פעילות אירובית מאומצת מאוד ולכן היא מאוד חיונית לפיתוח סיבולת לב-ריאה. היא מבוצעת על אופן נייח שפותח במיוחד לשם הפעילות והיא מצוינת גם למי שמחפש לרדת במשקל תוך כדי עיצוב הגוף וגם עבור מי שמחפש את הדרך הטובה ביותר ליהנות מרכיבת אופניים ללא תלות במזג האוויר. מכיוון שספינינג נערך בסטודיו לצלילי מוזיקה קצבית ותוך כדי ליווי של מדריך מוסמך, מדובר בפעילות שמאוד מתאימה לאנשים שאוהבים קצב ובמיוחד למי שמעוניין להפיק את כל היתרונות שבפעילות אירובית, תוך כדי התאמת רמת הקושי על פי היכולות האישיות שלו.

הטעויות הנפוצות שעושים באימוני ספינינג וכיצד להימנע מהן

לפני תחילת האימון, המדריך מגדיר את המטרה שלו שיכולה להתמקד בשריפת הקלוריות בפיתוח סבולת לב-ריאה או בעבודת כוח. למרות יתרונותיו הרבים, נוצרה לספינינג תדמית שלילית בשל הטענה שהפעילות הזו עלולה לגרום לפציעות. החשיבה הזו אינה מדויקת, מכיוון שבמידה ושומרים על ביצוע נכון של דיווש ובמידה ונצמדים להנחיות, ניתן להפיק משיעור ספינינג לא רק יתרונות פיזיולוגיים רבים, אלא גם המון הנאה. הדבר החשוב ביותר הוא לא להישמע לסטיגמות, אלא ללמוד את הטכניקה הנכונה. אחד הדברים החשובים ביותר הוא כיוון נכון של האופן על פי המידות האישיות של המתאמן. בהגעה לאימון ראשון כדאי להיעזר במדריך ספינינג על מנת לעשות זאת נכון. גובה הכידון וגובה המושב המותאמים כהלכה יבטיחו לכם שגם תיהנו מהשיעור וגם תעבדו נכון על שריפת השומן. המלצה נוספת שחשוב להיצמד אליה היא לשתות במהלך האימון הרבה מים, מכיוון שבמהלך האימון הגוף מאבד הרבה נוזלים. שתית מים במהלך האימון גם תשפר את האפקט של האימון על הגוף ועל המצב הרוח שעימו תצאו מהסטודיו לאחד סיומו.

כיצד להפיק את המרב מאימוני הספינינג

על עוצמתו של אימון ספינינג משפיעים הסל"ד, כלומר מספר הסיבובים בדקה וגם עוצמת ההתנגדות. על מנת לוודא כי אתם מפיקים מהאימון את המרב, מומלץ להשתמש בשעון דופק, זאת משום שעוצמת הדופק משקפת את רמת המאמץ במהלך האימון וגם משפיע על כמות הקלוריות והשומנים הנשרפים במהלכו. בנוסף לכך, חשוב כי השילוב בין העומס לבין הסל"ד יהיה נכון על מנת לבצע את האימון בעצימות גבוהה. כל אופן ספינינג מצויד בבורר עומס שהמתאמן שולט בו במהלך השיעור באמצעות סיבוב הידית, כך שניתן לשלוט על דרגת הקושי של האימון ועל עוצמת המאמץ באופן אישי ובהתאם לתחושה. משך של אימון ספינינג הוא בין 40 דקות לשעה עגולה, כאשר במהלכם המתאמן יכול להגיע למיצוי של 60 עד 90 אחוזים מהיכולת שלו וזה בתורו מבטיח שריפה מרובה של קלוריות שיכולה להגיע אפילו עד 1000 קלוריות לאימון.