אלונה פטיט – מאמנת מכון כושר בתל אביב
נעים מאוד
שמי אלונה פטיט ואני מאמנת כושר. מקיימת פגישות אימון כושר אישי או אימון כושר לקבוצות קטנות בסטודיו שלי או בסטודיואים שונים באיזור תל אביב.

עקבו אחרי

חדר כושר בתל אביב:

יוגה ופילאטיס – כל היתרונות לבריאות

ככל שעוברות השנים, אנחנו מכירים יותר ויותר בחשיבותה של הפעילות הגופנית עבורנו. טכניקות, שיטות ותורות חדשות נכנסות לתמונה, בעוד אחרות, הקיימות כבר תקופה ארוכה, זוכות לפופולאריות הולכת וגוברת. יוגה ופילאטיס נכנסים לתמונה בנקודה הזו בדיוק. כיום, ידוע שהשיטות האלה תורמות לגוף שלנו באינספור מובנים, וכמובן – הן מהנות בכל קנה מידה. הנה כל מה שחשוב לדעת על המעלות הבריאותיות של היוגה והפילאטיס.

אז למה לבצע יוגה?

יוגה, המשלבת למעשה בין תורה פילוסופית לבין שיטה לאימון גופני, היא שיטה ותיקה מאד, אשר קצרה היריעה מלפרט כאן עליה באריכות. מה שחשוב להדגיש, כמובן, הוא שהיוגה תורמת באינספור מובנים לגוף שלנו, מה שמסביר את הפופולאריות העצומה לה היא זוכה כבר שנים ארוכות.
כצעד ראשון, יש לציין שהיוגה תורמת לשיפור גמישותו של הגוף, כמו גם להפיכתו לחזק יותר (בעיקר בתרגילים מורכבים, המצריכים הפעלת כוח). יוגה מסייעת בניקוי רעלנים מהגוף, שומרת על בריאות הגוף וכלי הדם ומביאה לחיזוקה של המערכת החיסונית של האדם, גם בקרב אנשים שנמצאים בהליכי שיקום עקב מאורע טראומתי שעברו. התכווצויות הגוף המתבצעות במסגרת היוגה משפרות את תפקודה של מערכת העיכול בגוף, ואף מביאה לכך שהתזונה שאוכלים אלה המבצעים אותה תהיה בריאה ומאוזנת יותר (עקב הסדרת רמות הקורטיזול בגוף).
כמובן שלא ניתן להוציא מהמשוואה גם את הפן הרגשי, בו היוגה מסייעת במידה לא מבוטלת. לא מדובר כאן רק על התמודדות עם לחצים קיימים, אלא גם על מניעת לחצים מלכתחילהף לא מעט מחקרים מעידים על כך בדיוק. היוגה, בהמשך לכך, תורמת לשיפורם של הקשיים החברתיים שלנו, ומבחינה קוגנטיבית משפרת את היכולת שלנו להישאר מרוכזים.

התרומה של הפילאטיס לגוף

יד ביד עם היוגה, שיטת הפילאטיס, שתכליתה אימון הגוף כך שיוכל לבצע את הפעולות היומיומיות במאמץ מינימלי, הופכת למבוקשת גם כן. ניתן למצוא כיום לא מעט חוגים המוקדשים לנושא, ואלה מושכים קהל נאמן של מתאמנים. חוג פילאטיס בהולמס פלייס מתקיים בסניפים השונים לאוכלוסיית המתאמנים של חדר הכושר, באמצעות מדריכים מיומנים ומכשירים המותאמים למשימה, והוא מסייע לאינספור אנשים מדי שנה.
תרומה עיקרית ראשונה של הפילאטיס נוגעת לשרירי הגוף. שיטה זו, פשוטו כמשמעו, מחזקת את השרירים בגוף, מה שגם הופך אותו למאוזן, ליציב ולבריא פי כמה. זאת ועוד, השיטה מביאה לכך שחיזוקה של מערכת השרירים נעשה באופן מאוזן, להבדיל מלא מעט שיטות אימון אחרות. השיטה מאפשרת לחזק גם שרירים "בעייתיים", שקשה לחזק בדרכים אחרות, דוגמת שרירי קרקעית האגן.
פילאטיס, בהמשך לכך, מסייעת לשיפורה של הקואורדינציה בגוף, מגדילה את הגמישות שלו ומשפרת את היציבה. ניתן להיעזר בפילאטיס על מנת להתמודד עם כאבים נקודתיים, בעיקר כאבי גב. השיטה מסייעת להשתקם לאחר פציעות או פגיעות גופניות, כאשר להבדיל משיטות אחרות העובדה שמדובר כאן בתרגול איטי ומבוקר מקטינה את פוטנציאל הנזק לגוף למינימום האפשרי.